Якість освіти, що отримується в середній школі.

Сьогодні, на жаль, ніким не розроблена комплексна оцінка якості освіти. Напевно, слід говорити не лише про підсумкову якість знань випускників середніх шкіл, але і про сам процес навчання.

Якість освіти. Що під цим терміном хотілося б розуміти нам, батькам, в першу чергу, та і учителям теж?

Глибину знань по окремих предметах або енциклопедичність?

Уміння і навички, що закріплюють отримувані знання?

Загальну культуру, включаючи і фізичну культуру?

Принципи і технології самоосвіти?

А комфортність процесу навчання, взаємоповага? Атмосфера, в якій діти проводять велику частину свого часу? Самодіяльність, творчість?

Кількість учнів в групах, що вивчають окремі предмети? Наочні і методичні посібники, комп’ютери? Так, і взагалі, кількість випускників у школі?

І, нарешті, духовність, патріотизм?

Цікаво, наприклад, що школи, випускники яких стали народними депутатами, міністрами або президентами, забезпечували якісну освіту?

Почати, проте, можна з «простого». Проаналізувати результати іспитів в школі і результати незалежного тестування. Зрозуміло, якщо не розглядати середній бал атестата, то «достовірність» оцінок, як результат багаторічного навчання (радощі і «муки»), стане чисте символічним. Можна, звичайно, проаналізувати % випускників різних середніх учбових закладів, що вступають до Вузів, бажають продовжити свою освіту.

І ще одне істотне зауваження по аналізу об’єктивності критеріїв оцінки незалежного тестування. Від різних шкіл в тестах по одній і тій же дисципліні бере участь різна кількість учнів, від 1-7, до 130-300. Причому багато хто з них набирає однакову кількість балів! Наприклад з Британській міжнародній школі на тест по українській мові і літературі прийшли всього 4 учня, а в нашій гімназії – увесь випуск – 63 учні. А вищі оцінки отримали однакова кількість учнів. Але в першому випадку показник «високого рівня» може складати і 80-90%, а в другому тільки 40-60%. Чи такий приклад: одна з «великих» шкіл Києва направила на тестування по одній з дисциплін більше 200 учнів, з числа яких двоє отримали оцінку в 200 балів, а в іншій школі, з 60 учнів тільки один отримав 200 балів. Яка школа краща?

Результати зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) публікує «Український центр оцінювання якості освіти». Взагалі, аналіз результатів незалежного тестування, доступ до яких відкритий для усіх, проводять не лише багато аналітиків, але і самі учні, і їхні батьки.

Київський регіональний центр оцінювання якості освіти створений відповідно Наказів Українського центру оцінювання якості освіти від 10.04.2006. До території обслуговування Київського регіонального центру оцінювання якості освіти віднесено місто Київ, Київську, Черкаську та Чернігівську області. Основними функціями діяльності Регіонального центру є здійснення в регіоні зовнішнього оцінювання навчальних досягнень випускників закладів системи загальної середньої освіти і проведення моніторингових досліджень якості освіти.

На сторінках нашого сайту ми надаватимемо посилання на аналітичні огляди з різних джерел.