Навчання у нашому колегіумі фактично не дає пільг для вступу в Національний університет «Києво-Могилянська академія», однак значна частина колегіантів продовжує навчання саме в цьому ВНЗ. Шорічно адміністрація гімназії КМК дає офіційні рекомендації для навчання в НаУКМА двом своїм кращим випускникам.

2011 рік, гімназія КМК.

Зустріч президента НаУКМА

Сергія Квіта з учнями 11 класу.

(Детальніше на сторінці нашого сайту)




Олена Бетлій, кандидат історичних наук,

голова Центру польських і европейських студій

Києво-Могилянської академії

(Квітень, 2011 р. «Українська правда»)

Що вирізняє Могилянку з-поміж інших українських університетів.

Рейтингова система. Вона була запроваджена з перших років існування Могилянки. Оцінка за прослуханий курс складається з суми балів, отриманих протягом семестру за кожен семінар та за іспит. Це означає, що кожен студент Академії готується до кожного семінарського заняття, а не живе за загально відомою формулою «від сесії до сесії живуть студенти весело». В результаті студенти вчаться постійно. Для викладачів це означає викладацький рай, оскільки, наприклад, в моїй викладацькій практиці не було випадку, щоб студенти прийшли непідготовлені до заняття.

Вибіркові курси. Вони реально існують і щороку пропонуються студентам, які самостійно складають власний навчальний план на академічний рік. Це означає, що в Могилянці кожен викладач має можливість розробити і запропонувати студентам до вибору власний авторський курс, який відповідає його науковим інтересам. Відтак могилянці ще з ранніх 1990-х років мають можливість слухати якісні і унікальні курси.

Іноземні мови. Знання іноземних мов демонструється як студентами, так і викладачами. В цьому університеті від початку 1990-х років не є проблемою включати в програми курсів англомовні джерела і радити читати польською, німецькою, французькою. Відтак студенти і викладачі цього вишу вільно орієнтуються в науковому житті світу.

Наукова бібліотека НаУКМА. Бібліотека Могилянки від початку 1990-х років забезпечує студентів і викладачів літературою різними мовами, новинками книжкового ринку. Тут можна знайти більшість книжок, які становлять класику інтелектуальної думки 20 століття. І не тільки.

Міжнародний досвід. Відділ міжнародного співробітництва Могилянки справді працює для могилянців. Його працівники постійно інформують про всі можливості поїздок на навчання в університети світу. Завдяки цьому могилянці від початку 1990-х років є тими українцями, які показали, що можуть бути успішними не тільки в освітньому середовищі власного університету. Таким чином, могилянці власним прикладом показують, як діють засади справжнього університетського середовища – кожен, хто в ньому обертається, мусить показати свій рівень в різних наукових школах.

Діалог з адміністрацією. Очевидно, лише в Могилянці існує постійне обговорення внутрішньої ситуації закладу, ведуться критичні дебати про майбутнє університету. Це робиться публічно і відкрито, з конфліктами і без, але в цьому обговоренні народжується візія Могилянки майбутнього. Могилянка знає, як давати якісну освіту і вміє вчити студентів критичному мисленню. Однак, Могилянка – не Ватикан і вона не може не стикатися із державою Україна.

Те, що зараз називається реформою вищої освіти реформою назвати неможливо. Саме про це постійно говорить президент НаУКМА Сергій Квіт. Не тому, що він має щось особисте проти міністра освіти, а тому, що він має думати про долю тих всіх людей, які прийшли вчитися або працювати в Могилянку.

В’ячеслав Брюховецький

- почесний президент НаУКМА


Інтерв’ю газеті «Україна молода» 16 вересня 2011 року

про 20-ту річницю відновлення «Могилянки»:

- Ми знаємо, як увійти до півсотні найкращих університетів світу.

- Табачник виконує замовлення іноземної держави.