Наше гасло залишається незмінним:

Nihil est hominis animo

Jucundius, quam discere.

Немає нічого приємнішого для

людського розуму, ніж навчання.

Історія у сиву давнину
Свійпогляд повертає, як вітрила,
Де після зєднання двох братських шкіл,
Створив колегіум Петро Могила.
Немало днів і літ пройшло з тих пір.
Був титул Академій, й навіть штабу.
Лиш 92-й знову утвердив
Відродження колегіуму, мабуть,
Бог волею своєю відродив

Дата заснування школи – 14 жовтня 1992 року.

Спливли роки і вже навесні 1999 року гімназія «Києво-Могилянський колегіум» знову починає випускати у світ молодь, готову до подальшого підвищення своєї освіти у вищих учбових закладах.

Гімназія щорічно приймає по тридцять дівчаток та хлопчиків у два класи – 1(5)Д, та у 1(5)Х. Всього в гімназії у 5-11 класах навчається близько 400 учнів віком від 10-ти до 17-и років, з якими працюють 50 учителів. Ми переконалися в перевагах маленької школи. Учні знають і один одного, і учителів не лише в обличчя, але і по імені. Діти і викладачі почувають себе колегами.

Колегіум пропонує широкий набір курсів як загальноосвітніх, так і спеціалізованих, роблячи акцент на гуманітарних, соціальних, природничих науках та мистецтві. Наші колегіанти вивчають такі іноземні мови: англійську, німецьку, французьку.

Навчально-виховний процес сприяє дослідницькій роботі учнів та максимально розкриває їх індивідуальні здібності. Серед колегіантів багато переможців олімпіад всіх рівнів, а також переможців етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України та інших конкурсів.

Атмосфера виховання просякнута духом демократії та патріотизму. У колегіумі діє розвинута система самоврядування; колегіум має власний гімн, герб і прапор; видається колегіантська газета.

Чи не найхарактернішою рисою гімназії «Києво-Могилянський колегіум» є особлива увага до традицій. Посвята, пострижини – обов’язкові ритуали, що їх проходить кожний новоспечений колегіант. Крім типових свят у колегіумі також вшановують День колегіуму, День самоврядування та інші.

Хоча адміністративно заклад очолюється директором, управління колегіумом здійснюється Радою піклувальників. Гімназія Києво-Могилянській колегіум утримується завдяки благодійним внескам різних організацій, приватних осіб та державних коштів, а також завдяки прибуткам від власної наукової та дослідницької діяльності.

Існує багато засобів по залученню батьків до життя Києво-Могилянського колегіуму. Батькам завжди кажуть: «Ласкаво просимо!». Батьківський комітет збирається раз на місяць та делегує одного представника від кожного класу. Комітет надає регулярну підтримку вчителям та максимально залучає членів батьківської громади до шкільного життя. Комітет працює над втіленням нових ідей та сприяє діяльності класів, об’єднань та реалізації колегіальних проектів. Батьки створили власний Благодійний Фонд підтримки гімназії «Києво-Могилянський колегіум».

Колегіум розташований в центрі житлового масиву «Троєщина», в приміщенні колишнього дитячого садку. Невеликий, але місткий для святкових заходів дворик, зелені алеї, фруктовий сад, усіма кохана собака «Жужа» (друга за історію), що постійно живе на території гімназії, створюють атмосферу домашнього затишку і спокою. Незважаючи на невелику територію, гімназія має комплекс літніх спортивних майданчиків для гри в баскетбол, міні-футбол, для занять легкою атлетикою і тому подібне.

Недостатня ширина численних коридорів, безліч поворотів,-  цілком компенсуються просторими і світлими класами, наявністю для учнів кожного класу індивідуальних шафок для зберігання верхнього одягу і особистих речей.

Навчальні кафедри мають усі необхідні посібники і інструментарій для сучасних методик навчання, персональні комп’ютери з інтерактивними екранами та «виходом» в мережу Інтернет, тощо.

Звичайно, шкода, що колегіум не побудований «під ключ» за спеціальним проектом, з басейном, «зимовим садом», спортивним і тренажерним залами. Проте, будемо абсолютно упевнені, що взаємна пошана і любов визначають абсолютну міру комфортності перебування в стінах гімназії, а професіоналізм учителів, – гарантує «Фундамент» освіти на все життя.

17 листопада 2013 року.

Відео для конкурсу «Відкритий світ».

Автори: Глеб Грайф та Павло Глуховський (7 клас).