Участь учнів гімназії КМК у олімпіадах та конкурсах.

Олімпіади та конкурси проводяться щорічно, практично, з усіх шкільних предметів. Олімпіади проводяться для різних класів окремо. Перший етап, щоправда, не завжди обов’язковий, – це шкільні олімпіади.

У нашій гімназії немає суворого положення про висування учнів на позашкільні олімпіади та конкурси. До участі в олімпіадах і конкурсах своїх найсильніших учнів запрошує вчитель-предметник. Однак при цьому інформує, що участь в олімпіаді може прийняти абсолютно будь-який учень!

В принципі, всі учні, які відчувають, що рівень їх знань і вмінь, а головне, амбіцій, – досить високий, можуть прийняти рішення про участь в змаганнях. Саме по собі призове місце в олімпіаді – це потужна мотивація.

Всі олімпіади та конкурси районного та міського етапів офіційно є відкритими, тобто, в цих олімпіадах можуть брати участь усі бажаючі учні, в незалежності від результатів або участі цих учнів в інших олімпіадах. Учневі досить з’явитися до початку реєстрації на відповідну олімпіаду і повідомити комісію про свою участь. На всеукраїнських етапах олімпіад журі або конкурсні комісії можуть пред’являти певні вимоги до учасників цих олімпіад. Наприклад, взяти участь в конкретній олімпіаді можуть тільки призери міських етапів олімпіад та учні, які мають направлення від МАН. А ось всі правила для учасників міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика затверджено ще в 2008 році (дів. Сторінку «Петро Яцик») .

Зрозуміло, що вчитель-предметник бере на себе відповідальність за рівень підготовки всіх учнів, які беруть участь у змаганнях. Однак, тільки учні-переможці «висвічують» своїх наставників і піднімають престиж гімназії в цілому. Чи готують вчителі кафедр окремих учнів спеціально для участі в олімпіадах? Чи мають такі учні додатковий час для підготовки? Чи звільняються такі учні від прийнятого графіка навчання в гімназії з інших предметів? Ну, і головне, чи підвищується у переможців підсумкова семестрова або річна оцінка по предмету?

Взагалі, вчителі різних кафедр по-різному ставляться до участі своїх учнів в олімпіадах.

Так, наприклад, на кафедрі математики, де навчання проводиться за «академічним рівнем» (слід зазначити, що державна програма має три рівні: стандартній – «звичайний», академічний – «підвищений» та профільний – «поглиблений»), а план роботи за програмою навчання в класі настільки щільний, що часу не вистачає не тільки на підготовку до олімпіад, але навіть і для аналізу пропонованих на олімпіаді завдань. Хоча в останньому немає особливої необхідності, оскільки відразу ж після закінчення олімпіади в Інтернеті публікуються правильні розв’язування всіх цих задач. Та й самі розв’язки цих завдань, природно, актуальні далеко не для кожного учня. І останнє. На підсумкове значення оцінки з відповідного розділу математики за семестр і за рік, – ні участь учня, ні його перемоги в олімпіаді не впливають! Таке правило затверджено завідуючої кафедрою математики пані Тамарою Михайленко.

А ось на кафедрі української мови та літератури (завідувач кафедрою пані Олена Погребицька), декларується інший підхід. Вчителі цієї кафедри вважають, що несуть повну відповідальність за рівень підготовки своїх учнів, які на позашкільних «незалежних» випробуваннях представляють «обличчя» гімназії. Учні, знаходячись серед рівних собі, мають можливість показати дійсно об’єктивний рівень знань і умінь, придбаних за час навчання саме у своїй гімназії. Переможці олімпіад і конкурсів відповідно отримують найвищі оцінки з предмету, що вивчається. Рівень і складність проведених олімпіад і конкурсів ретельно аналізується колективом кафедри. Спеціально учнів для участі в олімпіадах не готують. Однак, виходячи з аналізу успішності засвоєння програми по предмету, що вивчається різними учнями, глибину одержуваних ними знань, так, і інтересу до самого предмету, вчитель рекомендує окремим учням «утвердитися» в своїх амбіціях і позмагатися на позашкільному рівні.