Шановні батьки абітурієнтів!

Мене звуть Олег Анатолійович Голіков. Я не є співробітником гімназії (дивись сторінку сайту). У 2008 році на «Дні відкритих дверей ГКМК» батькам, у тому числі і мені, для ознайомлення з рівнем складності екзаменаційних завдань з математики, була представлена добірка всіх завдань, які пропонувалися на вступних іспитах в минулі роки, починаючи з 2000 року.

Для учнів 4 класів більшість з пропонованих задач є не зовсім звичайними. Хоча вони й відносяться до завдань підвищеної складності, проте швидше за все їх можна назвати «цікавими». Умови завдань прості і ясні. Усі задачі переконливо логічні. Є багато завдань, успішне розв’язування яких дійсно приносить задоволення, а головне, у дитини з’являється упевненість у своїх силах! Упевненість в реальності подолання уявних труднощів при рішенні будь-яких завдань.

Повинен сказати, що багатьом батькам, що навіть мають вищу освіту, та і, на жаль, деяким вчителям початкових класів, в яких вчилися діти, частина завдань здавалася непосильною до виконання тими способами і правилами, які вивчаються в початковій школі (в усякому разі, «в умі» або «зі скоку», ці завдання не вирішувалися).

Все, що викладене нижче, це не методичні матеріали, підготовлені кафедрою математики ГКМК, що вимагають обов’язкового і неухильного виконання.

На підставі аналізу імовірних рішень усіх завдань і в своєму баченні методики пояснення теоретичного матеріалу для початкової школи, я порахував доцільним систематизувати ці принципи і правила. Ці принципи, ради і нагадування є швидше міркуваннями про подолання труднощів, що здаються при вирішенні будь-яких завдань і спираються на учбовій матеріал з програми загальноосвітньої початкової школи. У короткій формі основні виводи з такої «теорії» представлені в «Маленькому підручнику». А рішення усіх завдань представлені у «Решебнику».

Звичайно, усвідомлюю, що з методичної точки зору вирішення мною всіх завдань не можуть претендувати на абсолютну «правильність». Способи розв’язування усіх завдань і пояснення до них можуть відрізнятися у різних учнів, проте загальні принципи підходу до їх розв’язування досить схожі. Для більшості завдань з метою наочності способів їх рішення приведені малюнки. Для деяких завдань приводиться декілька варіантів рішень.

Дуже сподіваюся, що приведені пояснення і способи вирішення цих завдань виявляться для учнів сповна зрозумілими і стануть основою для самостійного вирішення інших завдань. Сподіваюся, що і просте читання вже «готових» вирішень багатьох завдань принесе користь в розумінні вживання «математичних методів», та дозволить отримати практичні навички в підготовці до вступних іспитах до гімназії КМК.

Якщо у Вас є питання або зауваження до представлених матеріалів, або Ви бажаєте отримати ці матеріали у повному об’ємі («Маленький підручник» та «Решебник» з розв’язанням 71-ї задачі) у поліграфічному вигляді, будь ласка, дзвонить: 067-444-59-46, або пишіть на godstar@i.ua

© Переконливе прохання!

Дотримуйте і поважайте Права Інтелектуальної Власності.

Не копіюйте і не тиражуйте матеріали «Маленького підручника» та «Решебника» без узгодження з автором! Дякую!

З повагою, Олег Голіков. Київ, 2010-2017.