Анатолій Паламарчук,

Заступник директора з виховної роботи.

Випускник першої відкритої педагогічної школи, курсів підвищення кваліфікації при ЮНЕСКО «Створення дистанційних курсів», а також курсив «Читання і письмо для розвитку критичного мислення» та «ІНТЕЛ для навчання». Постійний учасник у семінарах з використання новітніх інформаційних технологій для заступників директорів шкіл, які організовані районним науково-методичним центром.

Система виховної роботи у гімназії «Києво-Могилянський колегіум» побудована на принципах наступності, неперервності. Виховання є однією із двох основних складових у понятті освіти, тому принцип навчання через виховання і виховання через навчання є домінуючим у роботі гімназії. Продовження славетних традицій братських шкіл та Могилянської академії, покладається в основу виховної роботи у ГКМК. Поетичні вечори, малі театральні студії, мистецькі гуртки своїм існуванням зобов’язані само цім традиціям. Учні колегіуму стають повноправними, свідомими, активними співтворцями історії молодої європейської держави, що гордо зветься Україна.

Виховна робота у гімназії «Києво-Могилянський колегіум» проводиться відповідно до щорічного плану роботи гімназії, до якого внесено таки розділи:

· Святковий календар;

· Національно-патріотичне виховання;

· Профілактика правопорушень;

· Робота з батьками;

· Самоврядування;

· Профорієнтаційна робота;

· Естетичне виховання;

· Гурткова і позакласна робота;

· Право-виховна робота;

· Контроль і керівництво виховним процесом у ГКМК.

Навчальний рік у ГКМК починається не 1 вересня, а на один день раніше, 31 серпня. У стінах Національного університету «Києво-Могилянська академія» відбувається урочистий Прийом до 1(5) класу колегіуму, з участю батьків, викладачів ГКМК та адміністрації НаУКМА. Цей захід готується за спеціальним сценарієм заступником директора з виховної роботи Паламарчуком А.О. спільно з викладачем музики Ткаченком О.М. та кураторами перших класів ГКМК. Першокласникам розповідають про історію створення НаУКМА і ГКМК, та вручають яблуко як символ знання. Яблуко, котре означає пізнання, наповнення чимось новим, невідомим. Якщо згадати, що основою герба КМК є яйце, маємо повну алюзію на римські симпозіуми «AB OVO USQUE AD MALA» – «ВІД ЯЙЦЯ ДО ЯБЛУКА». Символічно, що таке яблуко через сім років навчання, у тих же стінах Академії вже випускники 11 класу вручають своїм вчителям у день Випускного вечора, як символ наслідування, правонаступництва і збереження традицій.

Головним досягненням виховної роботи у колегіумі ми вважаємо збереження індивідуальності кожного учня, котра отримує гідний розвиток у процесі навчання.

Знаходячись понад третину доби у тісних приміщеннях колишнього дитсадка, дитина мимоволі переймається почуттям родинності і гордості за “свою рідну Могиляночку”. Тепло і затишно у нашому домі тому, що усі без винятку мешканці цього дому відчувають себе співтворцями неповторної атмосфери, що панує тут. Наша сім’я налічує 500 колег, які одночасно вчаться і навчають одне одного.

Старшокласники навіть відчувають певний страх перед новим приміщенням, їх лякає перспектива втратити затишок, котрий дійсно відрізняє цю будівлю від інших шкільних споруд.

Нерозривний зв’язок між учнями і викладачами, справді неформальні стосунки, це – один з найважливіших чинників, через які до нас, слава Богу, триває великий конкурс.

У нас прийнято звертання до дітей на «Ви». А діти до вчителів звертаються звичайно «пане директоре», «пані Олено», «пане Анатоль» …

Всі заходи, що проводяться у КМК, супроводжуються виконанням Державного гімну України і гімну колегіуму.

Ми хочемо від щирого серця подякувати нашій головній опорі – батьківській громаді. Робота так званого трикутника не припиняється ні на хвилину, батьки не просто допомагають викладачам, інколи їх ініціатива стає вирішальною в організації цікавих зустрічей, творчих вечорів. Зрозуміло, не обходиться без суперечок, але кожен з учасників процесу – і батьки, і діти, і вчителі – розуміє, що головним у вихованні повинен бути принцип “Не нашкодь!”.

Закінчити хочеться словами нашого випускника, в яких, сподіваюсь, можна віднайти частку й наших, учительських душ і серць, а це, погодьтеся, найголовніше для педагога! «Безумовно, зараз потрібна робота з молоддю, але не для виховання, а для того, аби кожен зрозумів, що, яким би він не був, він може бути гіршим, а може бути кращим, і саме від нього залежить, яким він буде наступної хвилини!»

Ми не можемо формувати ОСОБИСТІСЬ, але повинні не зіпсувати її, і показати, що САМЕ ВОНА потрібна нам і сучасному світові, можливо, трохи інша, але потрібна!

І САМЕ ВОНА повинна змінити цей світ на краще, і якщо дитина вам повірить, то вона ЗАХОЧЕ І ЗМОЖЕ змінити себе, вас і світ!».

Завітайте до нас, і ви побачите, як живеться у маленькому, дуже різноманітному, але дружному вулику, який має назву Києво-Могилянський колегіум.