Положення про тимчасовий порядок

організації освітнього процесу в гімназії «Києво-Могилянський колегіум» ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району міста Києва в період карантинних обмежень у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
на 2020-2021 н.р.

Творча група гімназії «Києво-Могилянський колегіум» ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району опрацювавши рекомендації Управління освіти, постанову № 42 Головного державного санітарного лікаря України від 30.07.2020 «Про затвердження тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», лист МОНУ № 1/9-420 від 05.08.2020 щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році, наказ Департаменту освіти і науки м. Києва № 122 від 10.07.2020 щодо організації освітнього процесу у закладах освіти міста Києва з 1 вересня 2020 року, протокол доручень онлайн-наради ДОН з начальниками управлінь освіти районних в місті Києві державних адміністрацій та організаторами харчування у ЗЗСО за участі Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 12.08.2020, розробила Положення про тимчасовий порядок організації роботи закладу на 2020-2021 н.р. в умовах адаптивного карантину (модель змішаного навчання).

При організації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину пріоритетами є:
— безпека учасників освітнього процесу;
— розбудова внутрішньої системи якості освіти;
— засвоєння учнями знань, набутих умінь, формування компетенцій, які визначені у державних стандартах та освітніх програмах;
— забезпечення соціалізації дітей;
— збереження здоров’я учасників освітнього процесу;
— уникнення перевантаження дітей;
— забезпечення вимог щодо організації протиепідемічних заходів в умовах адаптивного карантину з урахуванням вищезазначених документів.
Безпека в закладі освіти під час адаптивного карантину
1. Визначити відповідальною особою за координацію проведення інформаційних заходів з профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (COVID-19), інших респіраторних захворювань медичну сестру гімназії Савенко Олену Володимирівну. А також донести до всіх учасників освітнього процесу необхідність дотримуватися соціальної дистанції, обмежити кількість близького тілесного контакту (обіймів, рукостискань, поцілунків).
2. Заборонити батькам та стороннім особам вхід до навчального закладу під час освітнього процесу. Організувати спілкування з батьками дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв’язку.
3. Донести до відома батьків необхідність і обов‘язковість здійснювати термометрію кожного ранку до виходу дитини до школи. В разі виявлення у дитини ознак застудного захворювання та температури вище 37,20С– залишити дитину вдома і повідомити куратора про хворобу учня.
4. Здійснювати постійний моніторинг раннього виявлення ознак респіраторних захворювань, вхідний скринінг на наявність ознак інфекційного захворювання учнів та працівників закладу (термометрія, опитувальники тощо). В разі виявлення дитини з ознаками ГРВЗ під час освітнього процесу , батьки мають бути готовими якнайшвидше забрати дитину з навчального закладу.
5. Діти, що належать до групи ризику (хронічні легеневі хвороби, цукровий діабет, розлади імунної системи тощо) – рекомендовано обирати індивідуальну форму навчання.
6. Початок занять о 8:30, закінчення — 15:45 (перерви по 20 хвилин).
7. Організувати 4 входи/виходи до навчального закладу (для кожного блоку окремо). В зв‘язку з цим передбачити чергування вчителів, адміністрації та медсестри на входах.
8. Створити умови для мінімізації ризику інфікування: визначити приміщення для змінного взуття, зберігання верхнього одягу для різних вікових груп учнів, працівників закладу.
9. Закріпити за класами певні навчальні кабінети з розміщенням парт максимально до вимог Регламенту.
10. Збільшити вільний простір в навчальних приміщеннях: прибрати зайві меблі та устаткування.
11. В кожному приміщенні навчального закладу установити антисептичні засоби. Регулярно обробляти клавіатури в кабінеті інформатики, а також в будь-яких інших кабінетах, в яких є комп‘ютери.
12. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи та інструктажів щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекціїCOVID -19.
13. Допуск до роботи персоналу здійснюється за наявності засобів індивідуального захисту (захисних масок, респіраторів) та термометрії.
14. Вхід до закладу дозволяється при наявності захисної маски, респіратора. Під час занять захисні маски можуть не використовуватись, але під час пересування приміщенням закладу використання захисних масок – обов’язкове.
15. Обмежити проведення масових заходів. Запобігати скупченню людей. Наради, засідання педради та інші заходи проводити дистанційно, онлайн.
16. Забезпечити заходи щодо дотримання санітарно-гігієнічних вимог згідно з Регламентом: провітрювання приміщення, обробка поверхонь, миття рук, вчасну заміну масок та правил їх утилізації.
17. Забезпечити неухильне виконання протоколу дій при виявленні у закладі осіб з ознаками хвороби.

Особливості освітнього процесу під час адаптивного карантину.
1. Затвердити рішенням педагогічної ради:
— гнучку структуру навчального року;
— стратегію освітнього процесу щодо поєднання очної, дистанційної та змішаної форм навчання;
— навчання за індивідуальною формою здобуття освіти (педагогічний патронаж, екстернатна, сімейна (домашня)) для осіб, що належать до груп ризику;
— зміни до роботи закладу (збільшення тривалості перерв до 20 хв, графік роботи ГПД, гуртків) з дотриманням вимог ДсанПіну;
— роботу групи подовженого дня, проведення занять варіативної складової (індивідуальних , факультативних та групових), роботу гуртків виключно в позаурочний час на базі одного класу для мінімізації ризиків захворювань.
2. Адаптувати та використовувати великі приміщення (тренажерна та актова зали) для потреб навчання. Максимум занять проводити на свіжому повітрі.
3. Організувати проведення уроків трудового навчання, технологій, мистецтва, курсу «Захист України» у другій половині дня дистанційно у форматі офф-лайн, он-лайн, що вивільнить час для збільшення перерв між уроками (для провітрювання, харчування).
4. При складанні календарно-тематичних планів вчителям визначити ключові теми з предмету для якісного засвоєння подальшого матеріалу, максимально зосередивши подачу нового матеріалу в І півріччі, врахувати можливість опанування певних тем дистанційно із використанням веб-ресурсів.
5. Для підключення всіх учнів закладу до платформи HUMAN зобов’язати батьків створити особисту електронну пошту і повідомити її кураторам.
6. При організації освітнього процесу уникати видів діяльності, які вимагають фізичного контакту: групових ігор, комунікаційних вправ, які передбачають тактильний контакт.
7. Уроки фізичної культури, за сприятливих погодних умов, проводити на відкритому повітрі з дотриманням соціальної дистанції. Переодягання на уроки фізичної культури здійснювати в навчальних кабінетах.
8. Організувати можливість проведення навчальних занять в окремі навчальні дні у підгрупах, використовуючи технології змішаного навчання.

Забезпечення питного режиму в ЗЗСО
Питний режим учасники освітнього процесу організовують самостійно (мати індивідуальну пляшку з водою) – фонтанчики на території навчального закладу працювати не будуть.

Організація харчування в ЗЗСО під час адаптивного карантину
1. Харчування для дітей пільгових категорій буде здійснюватися за окремим графіком в їдальні. Реалізацію продажу буфетної продукції організувати в актовій залі.
2. Провести розрахунок максимальної кількості учнів, що можуть одночасно приймати їжу, не порушуючи соціальної дистанції.
3. Розробити графік харчування учнів в обідній залі.
4. Забезпечити відстань між столами не менше 1,5 м, посадкових місць за столом — не більше 4-х осіб.
5. Забезпечити безперебійне ГВП, функціонування рукомийників, сушарок, використання паперових рушників, наповнення дозаторів рідким милом тощо.
6. Організувати миття та дезінфекцію поверхонь столів, стільців/лав, дверних ручок і т.д. після кожного прийому їжі.
7. Забезпечити провітрювання приміщення обідньої зали та харчоблоку у перервах між прийомами їжі учнями.
8. Страви розставляються на столи до приходу учнів, що дає змогу обмежити їх рух приміщенням їдальні та торкання поверхонь, контакт з учнями інших класів.
9. Учні відвідують їдальню відповідно графіка харчування в супроводі вчителя. З кабінету до їдальні учні йдуть в масках. Перед споживанням їжі миють руки відповідно до інструкції. Займають місця за столами, які відведені для кожного класу на певній перерві. Після прийому їжі, одночасно та організовано виходять з обідньої зали.
10. Закріпити за їдальнею технічного працівника, що забезпечить необхідну кількість дезінфікуючих та миючих засобів для потреб їдальні.

Організація роботи буфету
1. Буфет функціонує у виокремленій зоні.
2. Забезпечити дотримання соціальної дистанції між учнями, зробивши відповідну розмітку на підлозі з інтервалом 1,5 м.
3. Вся продукція має бути в індивідуальній упаковці.
4. Працівник буфету, який видає продукцію та здійснює розрахунок, повинен бути в засобах індивідуального захисту: маска або респіратор, захисні окуляри або захисний щиток, одноразові рукавички.
5. Розробити графік відвідування буфету для учнів. Визначити перерви, під час яких учні 5-11 класів зможуть відвідувати буфет.